Sortieren nach:
  • -
    Rez. von Norman Henniges
    • Mayar, Mahshid: Citizens and Rulers of the World. The American Child and the Cartographic Pedagogies of Empire, Chapel Hill 2022
  • -
    Rez. von Jona Garz, Institut für Erziehungsswissenschaft, Universität Zürich
    • Eastoe, Stef: Idiocy, Imbecility and Insanity in Victorian Society. Caterham Asylum, 1867–1911, London 2020
  • -
    Rez. von Martina Winkler, Historisches Seminar, Christian-Albrechts-Universität zu Kiel
    • Kendrick, Anna Kathryn: Humanizing Childhood in Early Twentieth-Century Spain, Cambridge 2020
  • -
    Rez. von Barbara E. Hof, Institut für Erziehungswissenschaft, Universität Zürich
    • Day Good, Katie: Bring the World to the Child. Technologies of Global Citizenship in American Education, Cambridge 2020
  • -
    Rez. von Hugo Gonçalves Dores, Center for Social Studies, University of Coimbra
    • Swartz, Rebecca: Education and Empire. Children, Race and Humanitarianism in the British Settler Colonies, 1833–1880, Basingstoke 2019
  • -
    Rez. von Sigrid Hartong, Fachbereich Erziehungswissenschaft, Helmut-Schmidt-Universität Hamburg
    • Centeno, Vera G.: The OECD's Educational Agendas. Framed from Above, Fed from Below, Determined in Interaction: A Study on the Recurrent Education Agenda, Frankfurt am Main 2017
  • -
    Rez. von Anette Schlimm, Historisches Seminar, Ludwig-Maximilians-Universität München
    • Edwards, Sian: Youth Movements, Citizenship and the English Countryside. Creating Good Citizens, 1930-1960, London 2018
  • -
    Rez. von Anja Giudici, Institut für Erziehungswissenschaft, Universität Zürich
    • Weymann, Ansgar: States, Markets and Education. The Rise and Limits of the Education State, Houndmills/New York 2014
    • Kojima, Tomoko: Die Öffentlichkeiten der Erziehung. Eine historisch vergleichende Untersuchung, Wiesbaden 2014
  • -
    Rez. von Patrick Baker, Humboldt-Universität zu Berlin
    • Schuh, Maximilian: Aneignungen des Humanismus. Institutionelle und individuelle Praktiken an der Universität Ingolstadt im 15. Jahrhundert, Leiden 2013
  • -
    Rez. von Hagen Stöckmann, Seminar für Mittlere und Neuere Geschichte, Universität Göttingen
    • Roche, Helen: Sparta’s German Children. The Ideal of Ancient Sparta in the Royal Prussian Cadet-Corps, 1818–1920, and in National-Socialist Elite Schools (the Napolas), 1933–1945, Swansea 2013
  • -
    Rez. von Michael Zimmer-Müller, Zentrum für Empirische Pädagogische Forschung, Universität Koblenz-Landau
    • Gutwerk, Simone: Host Nation Studies. A Language and Culture Program in US-American Elementary Education in Germany, Bad Heilbrunn 2013
  • -
    Rez. von Juliane Jacobi, Institut für Erziehungswissenschaft, Universität Potsdam
    • Newton, Hannah: The Sick Child in Early Modern England, 1580-1720. , Oxford 2012
  • -
    Rez. von Achim Saupe, Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam
    • Olsen, Niklas: History in the Plural. An Introduction to the Work of Reinhart Koselleck, New York 2012
  • -
    Rez. von Aleksandra Pawliczek, Friedrich-Meinecke-Institut, Freie Universität Berlin
    • Zwicker, Lisa Fetheringill: Dueling Students. Conflict, Masculinity, and Politics in German Universities, 1890–1914, Michigan 2011
  • -
    Rez. von André Holenstein, Historisches Institut der Universität Bern
    • Lerner, Marc H.: A Laboratory of Liberty. The Transformation of Political Culture in Republican Switzerland, 1750–1848, Leiden 2012
  • -
    Rez. von Leontine Meijer, Reinwardt Academie, Amsterdam
    • Scheunemann, Jan: „Gegenwartsbezogenheit und Parteinahme für den Sozialismus“. Geschichtspolitik und regionale Museumsarbeit in der SBZ / DDR 1945–1971, Berlin 2009
  • -
    Rez. von Steffen Hölscher, Seminar für Mittlere und Neuere Geschichte, Georg-August-Universität Göttingen
    • Kirwan, Richard: Empowerment and Representation at the University in Early Modern Germany. Helmstedt and Würzburg, 1576-1634, Wiesbaden 2009
  • -
    Rez. von Lennart Lüpke, Institut für soziale Bewegungen, Ruhr-Universität Bochum
    • Puaca, Brian M.: Learning Democracy. Education Reform in West Germany, 1945-1965, New York 2009
Seite 1 (18 Einträge)